تصمیم نهایی درباره آزادی دوآمریکایی با قوه قضائیه است
خبرنگار فراری

سیاست > دولت  - فارس و ایرنا نوشتند:
 

علی اکبر صالحی پس از دیدار و گفت‌وگو با ادوارد نعلبندیان وزیر خارجه ارمنستان در نشست خبری مشترک، در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره آزادی دو تبعه آمریکایی بازداشت شده در ایران، با بیان اینکه نظر نهایی در خصوص آزادی این دو نفر را قوه قضائیه اعلام می‌کند، گفت: بر اساس اطلاعات رسیده قوه قضائیه درصدد تخفیف مجازات آنهاست.

وی با اشاره به پا در میانی برخی از سران کشورهای منطقه برای آزادی این دو نفر گفت: ما آماده لبیک‌گویی به این پا درمیانی هستیم و امیدواریم قوه قضائیه در آینده نزدیک نظر خود را در این زمینه اعلام کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین از دولت آمریکا خواست که حسن نیت خود را نشان داده و ایرانیان دربند در زندان‌های این کشور را آزاد کند. امیدواریم موضوع به نحوی فیصله یابد که هم خانواده‌های زندانیان ایرانی در آمریکا و هم خانواده این دو تبعه آمریکایی با خبرهای مسرت‌بخشی روبرو شوند.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با تاکید بر اینکه موضوع مربوط به سامانه راداری که قرار است در ترکیه ایجاد شود موجبات نگرانی جمهوری اسلامی ایران وکشورهای همجوار را فراهم کرده است، گفت: در شرایطی که در منطقه شاهد تحولات بزرگی هستیم مقامات ترکیه باید در خصوص چنین تصمیمی تامل کنند. 

صالحی افزود: ایجاد چنین سامانه ای را در شرایط فعلی که شاهد تحولاتی در منطقه هستیم ضروری نمی بینیم. امیدوارم سران ترکیه توجیه لازم در این خصوص را داشتنه باشند و نگذارند منطقه بیشتر از این شاهد سوء تفاهمات باشد.

وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر اینکه ایران 15 کشور همسایه دارد و همواره سعی کرده با همسایگان مشکلات جاری را حل کند، گفت: ما همواره تلاش کردیم در جهت صلح و ثبات منطقه حرکت کنیم .

صالحی تاکید کرد: امیدواریم دیگران نیز زمینه سوء تفاهمات را فراهم نکنند زیرا کسانی که خارج از منطقه هستند نمی خواهند کشورهای منطقه در جهت همگرایی سیاسی پیش برود.

/29212



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

دل نوشته: با سلام من یه خبر نگار فراری هستم در این وبلاگ خبر ها جدید را ببینید.
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرنگاز فراری و آدرس kazem64.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.